Sameiet har et epost-system som gjør at du kan kommunisere med en bestemt leilighet eller gruppe leiligheter uten å vite beboerens eller eierens epost-adresse. Hver leilighet i sameiet har et seksjonsnr. Disse løper fra 01 til 32. Nummereringen fremgår av tegningen nedenfor.

Epost-adressen til en seksjon er satt sammen av en 's' og seksjonsnr pluss '@fururabben19-21.no'. (For å gardere mot 'høsting' av epost-adresser som kan resultere i uønskede eposter (spam) vil det i de etterfølgende eksemplene bare stå @furu... for @fururabben19-21.no. Når du bruker en adresse må du skrive hele leddet.), f.eks. vil adressen til seksjon 28 være s28@furu.... Seksjoner med nummer lavere enn 10 må ha null først, som f.eks. s05@furu.... Epost-systemet vil videresende en epost til de(n) epost-adressen(e) som er registrert på seksjonen. Dette vil være eier(e) og eventuell(e) leieboer(e). Vær oppmerksom på at det er enkelte i sameiet som ikke har epost. Epost til disse seksjonene vil da ikke bli sendt videre. Du kan f.eks. bruke dette til ¨å varsle andre om rørleggerarbeider som medfører stenging av vannet. Bor du f.eks. i seksjon 04 og skal stenge vannet berører dette seksjonene 12, 20 og 28 (alle over deg). Da kan du sende epost til s12@furu..., s20@furu... og s28@furu.... I tillegg må du sette opp et oppslag siden det ikke er sikkert at alle har epost.
Det er også definert noen faste grupper av epost-adresser. Epost til sameiere19@furu... vil bli distribuert til alle seksjonene i F19 og sameiere21@furu... til alle i F21. Disse kan brukes hvis du skal pusse opp og du vil varsle om støy og andre ulemper.
Det er også en adresse som når alle seksjonene, sameiere@furu.... Denne bruker styret for å sende beskjeder til samtlige sameiere. Samleadressen leieboere@furu... går til alle leieboere.
To andre adresser som kan være nyttige er styret@furu... som når samtlige styremedlemmer og styreleder@furu... som, naturlig nok, går til styreleder.
Alt dette fungerer bra så lenge vi har korrekte epost-adresser for alle som er knyttet til seksjonene. Derfor er det viktig at sameiere og leieboere melder fra når de får ny epost-adresse (vi foretrekker private adresser; jobb-adresser skifter oftere). Dette gjelder også når leieboere flytter ut og inn slik at vi kan slette den gamle og legge inn den nye. Vi kan godt registrere flere adresser for en seksjon, f.eks. både privat og jobb eller begge ektefeller/partnere. Hvis vi har feil epost-adresse for deg vil du gå glipp av informasjon som sendes ut!